Κυριακή, Νοεμβρίου 05, 2006

ΣΧΕΔΙΟ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΞΕΓΕΡΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ «17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ»

ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2006-7


Στα πλαίσια του εορτασμού της «17ης Νοεμβρίου» ο σύλλογος του ΣΔΕ Μυτιλήνης αποφάσισε μια νέα δομή εκδηλώσεων. Το σκεπτικό του συλλόγου ήταν να κάνει τους εκπαιδευόμενους να μετέχουν ενεργά στο σχεδιασμό της εορτής αλλά και να αλληλεπιδράσουν κριτικά με τα ιστορικά γεγονότα αλλά και μεταξύ τους. Στόχος αυτής της απόφασης ήταν να γίνει ένας πιο ουσιαστικός εορτασμός, να τονώσει το ενδιαφέρον των εκπαιδευόμενων αλλά κυρίως να αντιμετωπίσει τη διαρροή εκπαιδευόμενων στις σχολικές εορτές. Η δομή που ανέλαβαν να φέρουν σε πέρας οι εκπαιδευτές Μ. Αϊβαλιώτης, Μ. Χατζηγιαννάκη και Α. Καραγκίκα περιγράφεται παρακάτω.
Όλα τα τμήματα του ΣΔΕ Μυτιλήνης του πρώτου και δευτέρου έτους συνολικά 6 θα αναλάβουν να δουλέψουν ομαδικά μια υποενότητα της όλης γιορτής. Η δουλειά αυτή θα γίνεται μέσα στη τάξη σε όσες ώρες χρειαστούν για την σύνταξη κειμένων μέσα από μια διαλογική διαδικασία και με το ρόλο του εκπαιδευτή ως συντονιστή, καταθέτη εμπειριών αλλά και χορηγού υλικού που θα χρειάζεται η κάθε ομάδα.
Στόχος των ομάδων είναι η σύνταξη κειμένων όχι πάνω από 1,2 σελίδες με ευθύνη των εκπαιδευτών οργάνωσης της εορτής. Ο τρόπος επίτευξης του παραπάνω στόχου είναι η ελεύθερη συζήτηση από εμπειρίες, γνώσεις, ακούσματα των εκπαιδευομένων γύρω από το θέμα της υποενότητας που έχουν αναλάβει και κάποιος που θα έχει οριστεί γραμματέας να κρατά τα σημαντικότερα που θα ακούγονται σε σημειώσεις. Τέλος οι σημειώσεις συντάσσονται σε κείμενο όπου θα αναγνώσουν οι ομάδες μέσω εκπροσώπων την ημέρα της εορτής με όσο πιο πολλούς εμπλεκόμενους και όσο το καλύτερα παραστατικό τρόπο. Τα θέματα που έχουν επιλεγεί και κατανεμήθηκαν στα τμήματα είναι:

Τμήμα Α1
Θέμα: «Τι είναι δικτατορία και ποία τα αίτια της εξέγερσης»
Η ομάδα αυτή πρέπει να προσπαθήσει να ορίσει την δικτατορία ως πολιτικό σύστημα την ιστορική του θεμελίωση και τα βασικά του μειονεκτήματα του συστήματος. Από τα μειονεκτήματα αυτά προκύπτουν αβίαστα τα αίτια της εξέγερσης που πρέπει να παρουσιάσουν στους συνεκπαιδευμένους τους


Τμήμα Α2
Θέμα: «Εξεγέρσεις που προηγήθηκαν του πολυτεχνείου και αφορμές της 17η Νοεμβρίου»
Η ομάδα αυτή θα αναφέρει και θα σχολιάσει εξεγέρσεις προπομπούς του πολυτεχνείου σε μια προσπάθεια απόδοσης των σημαντικότερων γεγονότων πριν το πολυτεχνείου αλλά και καθοριστικά γεγονότα που έκαναν την εξέγερση αναπόφευκτη.

Τμήμα Α3
Θέμα: «Χρονικό της εξέγερσης του πολυτεχνείου»
Ξεκινώντας από λίγες μέρες προ εξεγέρσεως θα παρουσιάσουν ίσως και με δραματικό τρόπο την ώρα προς ώρα και λεπτό προς λεπτό έως τη παραβίαση της πύλης του πολυτεχνείου από το άρμα.

Τμήμα Β1
Θέμα: «Καλλιτεχνική κάλυψη της εορτής με έντυπο και ηχητικό υλικό»
Αυτή η ομάδα θα δώσει εικόνα, ήχο, φωτογραφίες, ζωγραφικές, μουσική, ποιήματα, τραγούδια και ότι άλλο θεωρήσει απαραίτητο για να πάρουμε γεύση των ημερών αυτών. Ίσως να είναι η μοναδική ομάδα που δε θα έχει συγκεκριμένο χρόνο για την απόδοση της δουλειάς της αλλά σε όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης να παρουσιάζει στο παρασκήνιο ακούσματα και οπτικά ερεθίσματα.

Τμήμα Β2
Θέμα: «Αιτήματα των φοιτητών και σημασία του αγώνα τους»
Η ομάδα πρέπει να ξαναδιατυπώσει τα αιτήματα που φώναζαν οι τότε φοιτητές να τα κρίνει και να αποδείξει πόσο σημαντικά ήταν αυτά και τι αντίκτυπο είχαν στη Ελλάδα του τότε. Τέλος πρέπει να δείξουν το αποτέλεσμα της εξέγερσης του πολυτεχνείου στη τότε Ελλάδα.

Τμήμα Β3
Θέμα: «Ο εορτασμός σήμερα και επικαιρότητα»
Η ομάδα πρέπει να διερευνήσει κατά πόσο έχει εκφυλιστεί ο εορτασμός, κατά πόσο χρησιμοποιείται ή εξαργυρώνεται από μερικούς, αν έχουν νόημα τέτοιοι αγώνες στη σύγχρονοι Ελλάδα. Πρέπει να κοιτάξουν κατάματα τα τότε γεγονότα και να κρίνουν όσο το δυνατό αντικειμενικά τους σημερινούς βανδαλισμούς, τις καταλήψεις, το άσυλο, τις πορείες. Τέλος πρέπει να δείξουν κατά πόσο τα τότε αιτήματα σήμερα θεωρούνται κεκτημένο.

Ευτυχής κατάληξη θα είναι ο απόηχος των παραπάνω εργασιών να δημιουργήσει απορίες, αντιδράσεις, διαφωνίες, Διάλογο μετά το τέλος της παρουσίασης. Αυτό το μέρος της εορτής θα είναι το πιο παραγωγικό.
Δυστυχώς η επιτυχία της εορτής εξαρτάται από το πόσο θα εμπνεύσουν τα παραπάνω θέματα τις ομάδες και το πόσο σκληρά θα εργαστούμε όλοι μας γιατί όπως είπε και ο Vidal Sasson «Το μόνο μέρος που η επιτυχία έρχεται πριν την εργασία είναι στο λεξικό»

Δεν υπάρχουν σχόλια:


Άποψη του εργαστηρίου

Άποψη του εργαστηρίου