Τετάρτη, Οκτωβρίου 10, 2007

Μεθοδολογία

Σε αυτό το θέμα θεωρώ ότι είχα πραγματική έμπνευση (τώρα με την αξιολόγηση πρέπει να λέω που και που την επιστημονική επάρκεια στην εκπαίδευση ενηλίκων). Η μέθοδος που θα εφαρμόσω είναι η συνεργατικής μάθησης υποστηριζόμενης από υπολογιστές CSCL (computer supported collaborative learning). Δηλαδή για πρώτη φορά πέρα από τα χρονικά και χωρικά όρια (τρία τμήματα εκπαιδευομένων με διαφορετικό ωράριο) όλος ο πρώτος κύκλος σπουδών θα συνεργαστούν για την από κοινού επίτευξη του μαθησιακού στόχου. Αυτό θα γίνεται με την επιτόπου μελέτη μιας μικρής ενότητας της συμπεφωνημένης ύλης και την απόδοση της με «δικά του λόγια» από κάθε εκπαιδευόμενο ξεχωριστά. Τα αποτελέσματα της ατομικής αυτής εργασίας θα ενώνονται αρθρωτά με τις υπόλοιπες ενότητες των υπολοίπων και έτσι ο κάθε εκπαιδευόμενος θα εκπαιδεύει τους συνεκπαιδευμένους του σε ένα πολύ ειδικό θέμα που μελέτησε. Το δύσκολο αυτό εγχείρημα θα υποστηρίζεται μηχανογραφικά από το διαδίκτυο με χώρο wiki που δημιουργήθηκε για αυτό το σκοπό. http://sdem.pbwiki.com
Πλεονεκτήματα της μεθόδου είναι η ένταξη των ανεξαρτήτων εκπαιδευομένων σε μια ευρύτερη ομάδα με κοινούς στόχους και συμμετρική συνεισφορά έργου. Η αλληλοϋποστήριξη, η εξάσκηση στην πληκτρολόγηση, η εμπέδωση της ύλης με την απόδοση της στους υπόλοιπους. Τα αποτελέσματα της δουλειάς αυτής θα είναι σημειώσεις για την ύλη από τους εκπαιδευόμενους για τους εκπαιδευόμενους με τι δική τους γλώσσα ελεύθερη για χρήση από όλους τους χρήστες αλλά και για συμπλήρωση από όσους θα ήθελαν να το κάνουν (π.χ. και από άλλους εκπαιδευόμενους άλλων ΣΔΕ). Όσο επεκτείνονται οι ικανότητας των εκπαιδευόμενων τόσο θα βελτιώνεται αισθητικά και λειτουργικά της «βάσης γνώσης» αυτής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:


Άποψη του εργαστηρίου

Άποψη του εργαστηρίου