Κυριακή, Οκτωβρίου 01, 2006

Φιλοσοφία του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Μυτιλήνης

Καλωσορίζοντας τους καινούριους συνεκπαιδευόμενούς μας θα θέλαμε να σας μιλήσουμε για τη Φιλοσοφία του σχολείου δεύτερης ευκαιρίας.

Το γεγονός ότι το σχολείο αυτό είναι διαφορετικό από τα άλλα σχολεία που έχετε φοιτήσει έως τώρα είναι πασιφανές αλλά τώρα θα καταλάβετε και τα κύρια σημεία στα οποία διαφέρει από τα άλλα σχολεία.

Στο σχολείο αυτό είμαστε όλοι ενήλικες, δημιουργούμε ένα άλλο κλίμα και δίνουμε μια νέα δυναμική, τη δυναμική της δημιουργίας. Οι εκπαιδευτές μας παρόλο που σας βλέπουν πρώτη φορά σας γνωρίζουν όπως γνωρίζουν κάθε ένα από εμάς. Συνοπτικά θα σας αναφέρουμε τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που μας ξεχωρίζουν.

Στο σχολείο αυτό δεν ήρθαμε τυχαία αλλά ο καθένας από εμάς εδώ έχει θέσει τους δικούς του στόχους. Μπορεί να είναι μια καλύτερη δουλειά, ή η συνέχιση της εκπαίδευσης στα τεχνικά λύκεια, ή στο γενικό λύκειο, ή ό,τι άλλο μπορεί κανείς να επιθυμεί. Βοηθοί στη προσπάθεια μας να πετύχουμε το στόχο είναι οι εκπαιδευτές μας. Εμπιστευτείτε τους, εξηγήστε σε αυτούς τους στόχους σας και μαζί χαράξτε τον δρόμο προς την επιτυχία.

Η λαχτάρα και η θέληση να επιτύχουμε τους στόχους μας είναι που μας κρατάει εδώ. Εδώ είμαστε όλοι εθελοντικά, κανείς δε μας αναγκάζει, κανείς δε μας πιέζει. Ναι υπάρχουν απουσίες, που ίσως καλύτερα να τις λέγαμε παρουσίες τις οποίες πρέπει να έχουμε σε κάποιο ελάχιστο αριθμό για να πάρουμε πτυχίο, αλλά σας στο ξαναλέω στο σχολείο αυτό είμαστε εθελοντικά με σκοπό την επίτευξη του στόχου μας.

Εδώ υπάρχουν νοικοκυρές, ξυλουργοί, άνεργοι, καλλιτέχνες, υπάλληλοι και τόσοι άλλοι. Όλοι μας είμαστε τόσο διαφορετικοί, αλλά αυτό δε είναι πρόβλημα, αντιθέτως αυτό κάνει το σχολείο μας διαφορετικό. Οι εκπαιδευτές μας δε θα μας μάθουν κάτι άσχετο και αδιάφορο σε μας αλλά θα προσπαθήσουν να μάθουν πρώτοι αυτοί τι μας ενδιαφέρει και το ενδιαφέρον αυτό θα το ενισχύσουν.

Όλοι έχουμε διαφορετικούς τρόπους να μαθαίνουμε. Κρατήστε ο καθένας τον δικό του, τον χρειαζόμαστε. Επίσης δεν μπορούμε να είμαστε παθητικοί ακροατές σε ατελείωτες παραδόσεις μαθημάτων και αυτό το θέλουμε. Θέλουμε δηλαδή να συμμετάσχουμε ενεργητικά και να λέμε πάντα τη γνώμη μας για όλα.

Μπορεί κάποιος αυτή τη στιγμή να έχει δουλεία, κάποιος άλλος άρρωστο παιδί ή παιδί που δε μπορεί να μείνει μόνο του ή υπερβολική κούραση. Όλοι έχουμε τα εμπόδια που πρέπει να υπερπηδήσουμε για να είμαστε εδώ. Ίσως κάθε φορά που είμαστε εδώ να μας αξίζει ένα μπράβο. Μη φοβάστε και μη εγκαταλείπετε το στόχο σας. Εάν οι δυσκολίες της καθημερινής ζωής φουσκώνουν τις απουσίες το σχολείο έχει πολλούς τρόπους να μας βοηθήσει. Απλά εμπιστευτείτε το πρόβλημα σας στο σχολείο και μαζί σχεδιάστε πως θα το ξεπεράσετε.

Συχνά λέμε «εγώ τα μαθηματικά δε τα κατάλαβα ποτέ και ούτε θα τα καταλάβω τώρα» ή «εγώ είμαι πια μεγάλος δε μπορώ να μάθω τίποτα άλλο» ή «τους υπολογιστές ούτε που θέλω να τους βλέπω». Όλα αυτά είναι λάθος ή τουλάχιστον είναι λάθος να τα λέμε πριν κάνουμε μια φιλότιμη προσπάθεια και μετά θα έχουμε κάθε δίκιο να διαμαρτυρόμαστε, αλλά πάντα πρώτα πρέπει να προσπαθούμε, αυτό ζητάνε μόνο οι εκπαιδευτές μας από εμάς.

Α, όχι δε ζητάνε μόνο αυτό ζητάνε και άλλα. Την εμπιστοσύνη την συνεργασία και τον αμοιβαίο σεβασμό. Ό,τι σκεφτόμαστε ό,τι αισθανόμαστε να το εκφράζουμε κιόλας με θάρρος και αυτοπεποίθηση. Μην αφήνετε τους άλλους να προσπαθούν να καταλάβουν τι εννοείτε ή τι νιώθετε ή τι θέλετε γιατί συνήθως θα κάνουν λάθος.

Αυτή είναι η φιλοσοφία του σχολείου αυτού, συλλογικά, όλοι με προσπάθεια και πείσμα για να καταφέρουμε τους στόχους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:


Άποψη του εργαστηρίου

Άποψη του εργαστηρίου